رشد مو با ماساژ سر
نوشته شده توسط : salamati

 

آیا ماساژ سر برای رشد مو مفید است؟

روش‌های مختلفی برای ماساژ سر وجود دارند که می‌توانند رشد مو را تحریک کنند. در ادامه ۴ روش را بررسی می‌کنیم.

ماساژ سر برای رشد مو در موقع شستشو

همیشه لازم نیست وقت خاصی را برای ماساژ دادن پوست سر در نظر بگیرید. این روش به قدری ساده است که در هر کجا و هر زمانی قابل اجرا است. حتی می توانید موقع شستشوی موها و در حمام نیز از ماساژ سر لذت ببرید. روش کار شبیه به ماساژ سنتی است ولی با این تفاوت که ابتدا شامپوی مناسب را به موها می زنید. سپس به مدت 5 دقیقه با استفاده از انگشتان، موها را ماساژ می دهید. فقط با نوک انگشتان و به آرامی موها را ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که موهای خیس، شکننده تر هستند و حالت کشسانی بیشتری دارند بنابراین با ملایمت رفتار کنید. در انتها موها را به روش معمول آبکشی کرده و از نرم کننده مو استفاده کنید. نکته مهم اینست که با ماساژ باعث گره خوردن موها نشوید. موهای خیس خیلی زود گره می خورند و برای باز کردنشان به دردسر می افتید. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، از کاندیشنر و نرم کننده مو کمک بگیرید.

نکته: هرگز سعی نکنید برای باز کردن گره های مو در حمام، موها را شانه بزنید. استفاده از شانه و برس روی موهای خیس موجب کشیده شدن تارهای مو می شود و ریزش موها را افزایش می دهد. تنها با یک کاندیشنر مناسب می توانید گره های مو را باز کرده و تارهای مو را نرم و لطیف کنید. استفاده از انگشتان برای باز کردن گره های مو بلامانع است ولی در کل از دستکاری زیاد موهای خیس بپرهیزید.

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو و تونیک ضد ریزش مو گیاهی شوک بایوفول کانادا

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

۱. ماساژ سنتی سر

در ماساژ سنتی سر فقط از نوک انگشتان استفاده می‌شود.

۱. با نوک انگشتان هر دو دست و با حرکات دایره‌وار، فشار آرام تا متوسطی بر سر وارد کنید.

۲. تمامی قسمت‌های سر را ماساژ دهید.

۳. هر روز چندین بار و هر بار ۵ دقیقه با نوک انگشتان‌، سرتان را ماساژ دهید.

همچنین می‌توانید از ماساژدهنده‌های حرفه‌ای بخواهید سرتان را ماساژ دهند. هزینه این کار باتوجه‌به مدت‌زمان ماساژ متفاوت است.

۲. ماساژ سر برای رشد مو در هنگام شست‌و‌شوی سر

اگر وقت ندارید، می‌توانید هنگام شستن سرتان، آن را به روش ماساژ سنتی (که در بالا توضیح دادیم) ماساژ دهید. درحالی‌که شامپو یا نرم‌کننده به سرتان زده‌اید، به‌مدت ۵ دقیقه با نوک انگشتان، سرتان را ماساژ دهید؛ سپس موهایتان را طبق معمول آب‌کشی کنید.

۳. استفاده از برس و دستگاه‌های ماساژ

برای سر هم مانند بدن، ابزارهای مختلفی برای ماساژ وجود دارد. بااینکه بعضی از متخصصان پوست، استفاده از ماساژور سر را پیشنهاد می‌دهند، بعضی دیگر از متخصصان عقیده دارند ماساژ با نوک انگشتان دست هم به همان اندازه مفید است. در نهایت، این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام شیوه برای شما مفیدتر است.

دستگاه‌های ماساژ سر به‌شکل برس یا ماساژورهایی با دستگیرهٔ لاستیکی هستند. می‌توانید به‌همان شکلی که سرتان را با نوک انگشتان ماساژ می‌دهید، از این دستگاه‌ها برای ماساژ تمامی قسمت‌های سرتان استفاده کنید.

راهنمایی‌های دیگر برای رشد مو

علاوه بر ماساژ سر، روش‌های اثبات‌شدهٔ دیگری نیز برای رشد مو وجود دارند. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

رژلب میبلین

از شست‌و‌شو و شانه‌کردن بیش‌از‌حد بپرهیزید. همچنین، استفاده از درمان‌های شیمیایی، رنگ‌ مو و دستگاه‌های خشک‌کننده و شکل‌دهنده مانند اتوی مو و سشوار را محدود کنید. همهٔ اینها می‌توانند کوتیکول مو را ضعیف کنند و به تارهای مو آسیب برسانند.

حتما از پزشکتان بخواهید آزمایشی برای سنجش کمبود ویتامین ها و مواد معدنی برایتان بنویسد. کمبود زینک، کمبود آهن و بیوتین باعث ریزش مو می‌شوند.

ماینوکسیدیل (دارویی برای فشار خون بالا) را به‌صورت موضعی و برای طاسی ارثی پشت سر به کار ببرید. این دارو به‌شکل مایع یا کف موجود است و برای ریزش موی جلوی سر مفید نیست.

از پزشکتان بخواهید داروهایی برای ریزش مو تجویز کند، داروهایی مانند فیناستراید (finasteride) یا پروپسیا (Propecia) برای آقایان و اسپیرونولاکتون (spironolactone) برای خانم‌ها.

از متخصص پوستتان درباره درمان‌های تخصصی برای ریزش مو بپرسید؛ روش‌هایی مانند درمان با لیزر، کاشت مو و تزریق کورتیکواستروئید (corticosteroid).

موضوع ریزش مویتان را با پزشکتان در میان بگذارید. اگر ریزش مویتان از حد معمولی بیشتر است، شاید دلیل آن اختلالاتی مانند کم کاری تیروئید باشد.





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: